cambridge dieet 500 shakes

Zo …en dan nu het Cambridge dieet: Hoe gezond en betrouwbaar is het?

Ga maar eens naar je browser en tik in Google “Cambridge dieet” in. Je krijgt een lading resultaten te zien met nogal wat opmerkelijke verhalen. Het blijkt namelijk toch dat er meer over wordt gepraat dan alleen maar de mooie verhalen over afvallen met het dieet. Zo vinden het wij ook nodig om er na wat onderzoek iets over te schrijven. Want helpt dit dieet je nu echt of is het gebakken lucht (misschien ook wel goed om mee af te vallen)? Onze opinie in de volgende alinea’s.

Veel van onze bevindingen komen van andere websites …met name het Cambridge dieet artikel op Degezondekeuze.nl heeft ons veel informatie gegeven over dit specifieke dieet.

Wat is het Cambridge dieet?

Het dieet valt onder de zogeheten “low carb” diëten. Een dieet waarmee je met weinig eten vet gaat proberen te verbranden. Minder eten zorgt voor gewichtsverlies en het Cambridge dieet speelt hier slim op in. Voor zover je het echt slim kunt noemen, want veel van dit soort diëten zijn allang achterhaald. Maar, je gaat er wel mee afvallen. Dat is een feit!

Je mag eten wat het dieet jouw voorschrijft. Er is wel keuze maar je bent wel verplicht de dure Cambridge dieet producten aan te schaffen. Deze bevatten namelijk alles wat je nodig hebt om effectief af te vallen met het dieet. Enerzijds goed anderzijds onzin. Wie goed eet en let op het fenomeen overeten kan net zo snel, al dan niet sneller afvallen.

Veel producten van het Cambridge dieet zijn vloeibaar. Ben je hier niet zo van, bedenk dan goed waar je jezelf mee inlaat wanneer het dieet toch wilt gaan volgen.

5 kleine feitjes die je moet weten

Omdat er een aantal dingen zijn die het dieet kenmerkend maken, zetten wij hier de 5 meest kenmerkende voor je onder elkaar.

1. Opvallend is de hoeveelheid calorieën. Dit zit tussen de 500 en 1000 carorieen per dag. Hiermee is het een vanzelfsprekende zaak dat je niet alles binnen krijgt wat je lichaam nodig heeft. Hoeveel gezonde voedingsstoffen er ook in de Cambridge dieet producten zitten, het is gewoon te weinig.

2. Door verder hierop in te gaan zal je dan ook vrij zeker last krijgen van een hongergevoel, maar ook hoofdpijn, buikpijn, duizelingen, lusteloosheid en gerelateerde klachten.

3. Voor iedereen die wil afvallen is de term jojo-effect niet een onbekende. Jojo-effecten ontstaan meestal bij diëten die heel erg intensief zijn waarbij je weinig tot bijna niks gaat eten. Vervolgens lijkt het net of je afgevallen bent en de taak is voltooid. Na het dieet eet je weer anders en zuigt je lichaam als het ware alles op wat het niet heeft gehad tijdens het dieet. Daarbij heb je tijdens het dieet ook flink lopen sparen (dit doe je wanneer er te weinig voeding binnenkomt) waardoor de kans op een forse verhoging van je gewicht groot is.

4. Het is wel een dieet waar goed mee wordt verdient. Een consulent die je helpt, begeleiding, dure producten …wat er bij elkaar voor zorgt dat het duurder uitpakt dan eigenlijk nodig is. Waarom is eten bij de supermarkt (mits je de goede dingen haalt), de groenteman, toko of visboer niet goed? Je kunt met gezonde voeding namelijk razendsnel afvallen, daar heb je geen pakjes, zakjes en shakes voor nodig. Denk daar maar eens over na, want het gaat feitelijk hoofdzakelijk om kennis is macht.

5. Afvallen moet eigenlijk heel leuk zijn. Natuurlijk gaat het niet altijd zonder hobbels op de weg, maar het hoeft zeker niet een soort van hongerdieet te worden. De kans dat dit met het Cambridge dieet gebeurd is wel heel groot.

Is het Cambridge dieet een gezonde manier van afvallen?

We kunnen met deze kennis niet zeggen dat het gezond is. En wij vinden eigenlijk juist dat dit altijd de eerste stap moet zijn bij afvallen. Is een dieet niet gezond voor je, dan mislukt het bijna ook altijd. En sterker nog, wil je er überhaupt wel mee beginnen. Doel is om je beter te voelen en een mooier figuurtje te ontwikkelen. Zorg dan ook dat je met een goede start begint, dat is al het halve werk!

Hoe betrouwbaar is het en ga je ermee afvallen?

Het enige dat overeind blijft staan is dat je er (meestal) wel wat mee afvalt. Hoeveel en met welke klachten is voor iedereen weer een ander verhaal. Maar het dieet biedt geen lange termijn resultaten en is ongezond. Dit zijn al 2 van 3 dingen die je juist wel wilt zien bij een dieet. Je kunt dan ook enkel in korte tijd en tijdelijk zo’n 3-4 kilo per week afvallen, de vraag is alleen voor hoelang? De meeste ervaringen die je leest op het internet zijn namelijk dat dit niet van lange duur is.

Wat zeggen autoriteiten over het dieet?

Op Wikipedia (waar je veel informatie kunt vinden die geverifieerd wordt) staan ook de schaduwkanten van het dieet alsmede de klachten die kunt ervaren met het dieet. De consumenten bent wijst ook op de gevaren van dit dieet, wat in onze mening nog voor meer van dit soort diëten geldt.

Wat is de eindstand van het Cambridge dieet?

Dat je er mee kunt afvallen, maar dit niet op een verantwoorde manier gebeurd. Je komt hoogst waarschijnlijk weer aan na het dieet en het is erg duur en ongezond. Een advies om het dieet te gaan volgen is dan ook niet aan de orde. Probeer het eens gewoon in je voeding te zoeken. Dit kun je doen door een voedingsschema te maken, eventueel met een voedingsdeskundige echter hanteren deze ook niet altijd de goede methodes. Het kopen van een goed boek en je verdiepen in jouw voeding is een beter idee. Natuurlijk zijn er gerust wel diëten die werken. Kies dan een dieet dat gezond is, zorgt voor directe resultaten die ook wat neerzetten voor de toekomst en dat let op het soort voeding samen met de hoeveelheid. Dan zit je “on the road to succes!”.

Kijk ook uit voor vergelijkbare diëten!

Herken je patronen van het Cambridge dieet ook in andere diëten, begin hier dan ook niet aan …is ons laatste advies!